Názov vzdelávacej aktivity: príprava žiakov ZŠ do triedy KMK s rozšíreným vyučovaním nemeckého jazyka I. trimester Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný Cieľ vzdelávacej aktivity: - doplniť a prehĺbiť si vedomosti získané na ZŠ - zopakovať si, precvičiť a upevniť gramatické učivo - viac precvičiť náročnejšie gramatické javy /konjunktívy, vzťažné vety, trpný rod, slovesné väzby/ - naučiť sa pracovať s rôznymi typmi úloh: počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, práca s lexikou, gramatické testy - zvládnuť formy písomného prejavu /úvaha, esej, opis, žiadosť, a pod./ - zopakovať a rozšíriť slovnú zásobu k jednotlivým konverzačným témam - dokázať opísať svoje pocity, túžby, zážitky a udalosti všedného dňa - rozšíriť a upevniť vedomosti z reálií nemecky hovoriacich krajín - vedieť zostaviť jasný, podrobný text na široký okruh tém, uviesť výhody a nevýhody rôznych možností - výberom pestrých metód a foriem vyučovania motivovať žiakov ZŠ pre štúdium nemeckého jazyka a získanie certifikátu KMK Cieľová skupina: žiaci 9. ročníka ZŠ so záujmom o štúdium v triede KMK na Gymnáziu, žiaci ZŠ so záujmom o upevnenie a rozšírenie si svojich vedomostí z nemeckého jazyka Požadované vstupné vzdelanie: vedomosti z nemeckého jazyka na úrovni základnej školy Profil absolventa: absolvent kurzu si upevní gramatické javy, rozšíri si slovnú zásobu k témam, zdokonalí si zručnosti, rozšíri si svoje vedomosti o reálie Slovenska a nemecky hovoriacich krajín, dokáže vytvoriť texty k daným témam, naučí sa pracovať s rôznymi typmi úloh Metódy výučby: -výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca, ...) - kurzy budú vedené ako dvojhodinové stretnutia dvakrát v týždni Forma záverečnej skúšky: - skúška pozostáva z písomnej časti - test Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 54 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Justová, H.: Wir üben deutsche Grammatik Fischer-Mitziviris,A., Janke-Papanikolaou, S.: So geht´s
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: príprava žiakov ZŠ do triedy KMK s rozšíreným vyučovaním nemeckého jazyka II. trimester Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný Cieľ vzdelávacej aktivity: - umožniť žiakom 9.ročníka doplniť a prehĺbiť si vedomosti získané na ZŠ - zopakovať, precvičiť a upevniť gramatické učivo - viac precvičiť náročnejšie gramatické javy /konjunktívy, vzťažné vety, trpný rod, slovesné väzby/ - naučiť žiakov pracovať s rôznymi typmi úloh: počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, práca s lexikou, gramatické testy - zvládnuť formy písomného prejavu /úvaha, esej, opis, žiadosť, a pod./ - zopakovať a rozšíriť slovnú zásobu k jednotlivým konverzačným témam - dokázať opísať svoje pocity, túžby, zážitky a udalosti všedného dňa - rozšíriť a upevniť vedomosti z reálií nemecky hovoriacich krajín - naučiť žiakov vedieť zostaviť jasný, podrobný text na široký okruh tém, uviesť výhody a nevýhody rôznych možností - výberom pestrých metód a foriem vyučovania motivovať žiakov ZŠ pre štúdium nemeckého jazyka a získanie certifikátu KMK Cieľová skupina: žiaci 9. ročníka ZŠ so záujmom o štúdium v triede KMK na Gymnáziu, žiaci ZŠ so záujmom o upevnenie a rozšírenie si svojich vedomostí z nemeckého jazyka Požadované vstupné vzdelanie: vedomosti z nemeckého jazyka na úrovni základnej školy, vedomosti získané absolvovaním prvého kurzu Profil absolventa: absolvent kurzu si upevní gramatické javy, rozšíri si slovnú zásobu k témam, zdokonalí si zručnosti, rozšíri si svoje vedomosti o reálie Slovenska a nemecky hovoriacich krajín, dokáže vytvoriť texty k daným témam, naučí sa pracovať s rôznymi typmi úloh Metódy výučby: -výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca, ...) - kurzy budú vedené ako dvojhodinové stretnutia dvakrát v týždni Forma záverečnej skúšky: - skúška pozostáva z ústnej a písomnej časti - test Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 54 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Justová, H.: Wir üben deutsche Grammatik Fischer-Mitziviris,A., Janke-Papanikolaou, S.: So geht´s
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
© Mgr. Alexandra Gubíková a Mgr. Mária Ďuríková PK NEJ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|